Hvad laver et content marketing bureau?
Har du tænkt over, hvorfor dine ansatte prøver at overtale dig til at hyre et content marketing bureau? Eller har du selv overvejet, om du skulle gøre det? Så læs med her. Så kan du få svar på dine overordnede spørgsmål, og du kan finde ud af, hvorfor du skal hyre et bureau.
Bureau-delen behøver du nok ikke at få forklaret, så lad os holde os til content marketing-delen. Hvad er egentlig content marketing? Ved du det?
Content marketing
Det engelske begreb betyder indholdsmarkedsføring. Det er altså en form for markedsføring, hvor man bruger indhold. Indhold kan være mange ting. Det er tekst, billeder, lyd og video, og så kan det være kombinationer af en eller flere af de ting.
I forhold til markedsføring og synlighed på Google, så er teksten det vigtigste. Google kan ”læse” tekst, og søgemaskinens robotter læser alt det, der står på din hjemmeside. Den vurderer teksten og rykker derefter hjemmesiden hhv. op eller ned i søgeresultaterne.
Content marketing handler altså blandt andet om at få noget tekst på sin hjemmeside, som Google kan lide. Tekst, der lever op til kravene og dermed kan give mere synlighed i søgninger.
Content marketing bureau
De fleste har en hjemmeside. De færreste har dog en fuldt optimeret hjemmeside. Det er nemlig et stort og løbende arbejde at tilfredsstille Google. Her kommer dit content marketing bureau ind. De kan hjælpe dig med at få skrevet nogle gode tekster.
Et content marketing bureau har forstand på Google, og de ved, hvordan man bliver fundet i søgningerne. Søger du på content marketing bureau København, finder du sikkert et bureau i København, fordi de har lavet content marketing. Det kan de også gøre for dig. Så kan dine potentielle kunder finde dig, når de fx søger på frisør Aarhus eller coach Odense.
Det får du
Hvad laver de så helt konkret for dig i det bureau? Jo, de starter nok med at kigge på din hjemmeside og din markedsføring. Hvis du beder om hjælp til at blive fundet mere på Google, så vil de fokusere på din hjemmeside. De vil kigge den igennem og se på, hvad der kan forbedres.
Først og fremmest får du altså nogle professionelle øjne på din hjemmeside. Der er med garanti noget, der kan forbedres på den, og det kan de opdage. Derefter kan de hjælpe dig med at forbedre det. De kan klare de tekniske opsætninger, og de kan levere tekster til dig.
Efter noget tids arbejde med forbedring af hjemmesiden kan de fortælle dig, hvor meget tallene har forbedret sig.
Et samarbejde
Hyrer du et content marketing bureau til at hjælpe med din online markedsføring, så bliver det dig, der styrer båden. Det er et samarbejde, og du kan bestemme, hvor meget bureauet må overtage styringen.
Vil du ikke selv lave noget, så kan du give dem frie hænder. Vil du gerne selv være med inde over det hele, kan du bede dem om at involvere dig. Det er stadig din hjemmeside, og du bestemmer, hvad de skal gøre ved den.